Erő nélkül bóklászva

No hát ha tegnap nem ment a futás, akkor a mai nap a tegnapi nap kifigurázása volt. Bő 2km bemelegítés után nekiestem a pályának, majd hamar beláttam, hogy ez ma sem fog menni. Ekkor elhatároztam, hogy akkor ez a mai nap egy hosszú térképes terepedzés lesz és egy kicsit sem fogom fel versenynek. No ennek megfelelően jól eltévedtem egy csomószor és nagyon nem haladtam jól. A 20-as pontnál megejtett hibámmal egyidőben az erőmmel is elkészültem. Odáig csak erő nem volt a lábaimban, de utána igazából már üzemanyag sem és csak a hátralévő rész letudása érdekelt. Mindez hatalmas hibákat eredményezett, hisz ész nélkül mentem előre és nem igazán foglalkoztam olyan apróságokkal, mint a térkép.

 

A nap fő pozitívuma, hogy a Kalenji szögesem rettentő kényelmes, nem töri a lábam, belefér a talpbetét és szögek nélkül sem csúszik nagyon. Persze rövid szögeket kell majd bele szereznem, mert amit adtak hozzá az olyan nagy, hogy nem mertem beletenni.
A hétvégéből meg levontam a tanulságot. Edzetlenül és fáradtan egyszerre nem jó versenyezni. No meg persze sokat kell terepen futni, de erre minden évben ráébredek párszor.

A pályán kemény 153-as átlagpulzussal közlekedtem és 15,6km-t töltöttem kint a 13km-n.

 
Max. pulzus: 168
Átlag pulzus: 150
Átlagtempó: 6:59

Összesen 18km, 700 szint, 126:42

 
 
 
No és akkor jöjjön egy hosszabb rész a térképekről és a GPS-ről.
Ami a mai és a tegnapi útvonalam illeti elég nehéz volt megszülni. A GPS track és a térkép sehogy sem passzolt. Gyakorlatilag egy az egyben átrajzoltam az egészet, mert amúgy használhatatlan volt.
Most aztán lehetne mondani, hogy rossz a térkép, de nem erről van szó. Futás közben ugyanis nem tűnt fel egyetlen hiba sem, minden megvolt. Persze a fedettség és a fakihordó utak miatt van ami változott, de ez természetes. Sokkal inkább arról lehet szó, hogy GPS nélkül készült anno a térkép, hagyományos módon.
Elgondolkodtató, hogy a mezőny nagy része igen komoly torzulásokon keresztülnavigálta magát (jobb napjaimban még én is) és semmit nem vesz észre mindebből. Darabra megvan minden, szemre minden stimmel. Valójában meg mégsem.
Sok helyen a 2 illesztett fix pont (leginkább maguk az ellenőrzőpontok között) olyan helyen vezetett a track, hogy leesett az állam. Töbrök alján, távol a valóságban használt úttól és hasonlók. Az utak másképp ívelődnek a térképen, mint a track alapján és még folytathatnám.
A legdurvább az, hogy most a számítógép előtt elemezve a GPS track alapján nagyon sok minden egészen más megvilágításba kerül. Ugyan egyetlen hibám sem tudom a térképre kenni, de egyértelmű, hogy a térkép a torz és nem a GPS track. Utólag teljes a képzavar a fejemben, hogy miként is találtam meg valamit ami nem is ott van ahol lennie kellene és hogyan nem tűnt fel, hogy irányban/távolságban nem stimmel minden. Persze a helyszínen a környezetben lévő objektumok alapján tájékozódik az ember és azokhoz képest az eltérés szemre észrevehetetlen, de a GPS elterjedése egyre több mindent fog a felszínre hozni.
Feltételezem erre a térképhelyesbítők is rájöttek már és most nem csak a pécsiekre gondolok, hanem mindenkire az országban és külföldön egyaránt. Fognám a fejemet rendesen, ha egy régóta helyesbítgetett térképemről kiderülne, hogy milyen messze van a tökéletestől. Ráadásul ahhoz, hogy előrelépjen a térkép készítője majdhogynem fehér lappal kell elölről kezdenie mindent.
Az új alapokon készült térképek használatára egyre jobban rá lesznek kényszerítve a versenyrendezők, mert a sok GPS-el rohangáló ember mindent a "rossz" térképre fog kenni egy elrontott verseny után. Főleg ha az tétverseny.
 
Szemléltetésképp két nem korrigált útvonal: 1. nap ; 2. nap

 

“Erő nélkül bóklászva” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Mit akarsz, csomó rész egész jó?! 🙂 Ha szeretnél látni egy hibátlan track-et, ahol minden stimmel, akkor ajánlom figyelmedbe a vasárnapi Hegyvidék kupa, kétfordulós erdei sprintversenyét. 😉 Órákon belül kész lesz a térkép is, rajta minden GPS-szel mérve! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.