Tipo Kupa 1. nap – Pusztamarót

Úgy döntöttem valamit csinálni kell a bokámmal, ezért tegnaptól újra kenegetem a Dolobene géllel.
A Tipo kupa ugyan nem érdekelt különösképpen, de azért reméltem, hogy legalább olyanokat fogok tudni futni, mint a Postás 2. napján. Melegítésképp kifutottam a rajtba, ami egész messze volt, így 3km is összejött, majd nekivágtam a 7100 méteres pályának.
Tipo Kupa 1. nap - Pusztamarót - Térkép
A rajt után a lefelében rögtön szembesültem azzal, hogy nem tudok úgy futni a neccesebb részeken, mint régen, majd a mászás után elég sokat kellett menni a pontig és kicsit alá is csúsztam. (hiba: 0:20)
A kettes közel volt és szinte látszott, majd a hármas is adta magát, bár elég fura volt előtte a domborzat és kicsit elbizonytalanodtam. (hiba: 0:10)
Nem tűnt bonyolultnak a négyes sem, ám valamit nagyon nem értettem. Megnéztem, hogy egyetlen sziklafalnak kell alattam lennie és eszerint mentem be a pontra, erre egy sziklafallal feljebb volt a pont. (hiba: 0:30)
Lefelé a pontról még megbizonyosodtam arról, hogy tényleg egyel több sziklafal volt, majd másztam fel szembe a hegyre. Nem értettem nagyon a térképet, mert kicsit túl le volt egyszerűsítve minden. A pont alá csúsztam és mászhattam vissza. (hiba: 1:00)
A 6-7-8 egy nagy mászás volt igazából tájékozódási feladat nélkül, mert a gerinc megvezetett, nem is hibáztam semmit, de azért minden átmenetben kaptam fél percet a győztestől. Itt még nem álltam olyan vészesen, de már ez a részidőm is 50 perc körüli eredményt sejtetett a többiek eredményéhez viszonyítva.
Lefele kellett menni a 9-esre és jó köves is volt a talaj, ezért úgy döntöttem az útig nem nézek a térképre, csak megyek irányba. Az útelágazást próbáltam eltalálni, hogy legyen támadópontom. Mikor kiértem az útra azt láttam, hogy az jobbra tőlem meredeken lejt és az elágazást sehol se láttam. Ez baromira meglepett és egyedül azt tűnt elfogadható magyarázatnak, hogy jobbra elcsúsztam, amit aztán az út után igyekeztem is korrigálni. Még így se jött a másik út, amit keresztezni akartam, ellenben kiértem a nagy nyiladékra pont az egyik magaslesnél. No azért itt már helyretettem magam és tudatosult bennem, hogy az elágazástól balra kereszteztem az utat. Alig indultam vissza a pontom felé, mikor visszacsapódott a bokám és ezzel minden eddigi lendületem odaveszett. Sétáltam pár lépést és közben megnéztem ki csinálta a térképet, mert baromira nem értettem hogy nézhettem el valamit ennyire. Mikor megláttam, hogy Gidó csinálta az egész térképet (érdemes megnézni melyik részt nem ő csinálta) akkor ráébredtem arra, hogy nem csak én voltam hülye, hanem a térkép is gagyi. Persze mérgelődésemben és a bokám miatti sántikálásban sikerült a tájékozódással alig törődni, így visszaértem az útelágazásba ahová először terveztem kiérni, majd innen már simán fogtam a pontot. (hiba: 5:00)
A tizesre valami megint nem stimmelt, mert irányba jól mentem, de a domborzathoz viszonyítva nem. Szerencsére megláttam a pontot, így nem lett belőle hiba. Nem így a következőből, ahol rendesen adtam le a szintet, mégsem kerültem lejjebb az előző ponthoz képest és mikor fölfele megláttam egy pontot, akkor odamentem hozzá. Tévedtem, mert nem ebbe az irányba volt torz a térkép, hanem még lejjebb kellett volna menni, de szerencsére fönt a dagonyáról be tudtam azonosítani magam és onnan, ha nem is simán, de meglett a pont. (hiba: 1:40)
A 12-esre már minden mindegy alapon mentem és apró hibával megúsztam. (hiba: 0:20)
A következőre csak pusztán nem értettem a térképet, valahogy nagyon nem ezt vártam térkép alapján, de azért csak megfogtam a pontot simán. Próbáltam a 14-re a nyiladék bal oldalán menni, de eltávolodtam kicsit tőle, ehhez képest, mikor kereszteztem az utat még egy csomót kellett balra mennem a pontig. (hiba: 1:00)
Következő ugyan simán jött, de ekkor már nagyon nem érdekelt a futás. Sokkal inkább azon mérgelődtem, hogy hogyan lehetett ilyen szar térképet csinálni. Itt is érezni lehetett, hogy valami nagyon nem stimmel, de azért adta magát merre kell menni, akárcsak a következőre, ahol egy nyergen kellett átbukni, ami persze a térképen nincs rajta, de azért ott volt, a pontba pedig szerencsésen beleestem.
A 17, 18 simán jött csak épp már futni nem volt kedvem. Bokám még párszor így is visszacsapódott, szóval már csak túl akartam lenni a futáson.
A 19 aztán elég érdekes volt, mert sikerült teret ugranom a környezetemben futókkal együtt. A pont irányába mentünk fel, majd a gerinc után is arra indultunk le, de azért a szárazárokban kötöttünk ki.Mondjuk ezen már meg se lepődtem, de ez a 100 méter csúszás a térképben azért nem egészséges. Itt már végképp belassultam, mert nem láttam az aljnövényzettől, hogy hova lépek. Ehhez képest nem is kaptam olyan sokat. Lehet a többiek még messzebb teleportálódtak? 🙂
A következő pontra még csináltam egy kis hibát és a mögötte, fölötte lévő gödröket meglátva fogtam a pontot. (hiba: 1:00)
A huszonegyesre szépen felkocogtam, majd a 22-re mentem a csapáson és bár kicsit még mögé mentem nem igazán érdekelt. (hiba: 0:10)
Itt utolért Tóth Ádám és beálltam mögé és produkáltam három 56 másodperces átmenetet, amiben az is közrejátszott, hogy Kovács Ádám is megjelent én pedig elég pihentnek éreztem magam ahhoz, hogy kicsit megfuttassam. Mondjuk a térképet nem néztem, így a gyűjtőre nem a legtökéletesebb útvonalon érkeztem, de azért így is jó volt ez a vége. Legalább futottam rendesen egy kicsit.
Összességében ez egy katasztrofális futás volt és igazából a térképre se foghatom. Egyszerűen béna voltam, amihez most még a bokám a vacak térkép és az elkedvetlenedés is hozzátett egy kicsit, amiből született 20 perc hátrány. A többiek ugyan szintén morogtak a térképre, de azért csak meg tudták oldani a feladatot. Nekem ez most nagyon nem sikerült, hisz összesen 11 percet hibáztam benne egy brutál nagyot.
Nem sok kedvem van a holnapihoz, hisz azt a térképet is biztos Gidó csinálta és már előre félek attól, hogy milyen Bermuda háromszögeket kreált nekünk. Lehet mostantól nem csak a rendező egyesületek alapján fogok magamnak tiltólistát csinálni, hanem kiterjesztem ezt a makacs szokásomat a térképhelyesbítőkre is és nem fogok elmenni olyan versenyekre, melyeknek a térképét olyan csinálta, aki nem tud térképet készíteni. Ha lesz hozzá türelmem, akkor nevezés előtt meg fogom kérdezni a rendezőket a helyesbítő személyéről és ha azt hallom, hogy Zentai József, vagy Gidófalvy Péter akkor inkább kihagyom azt a versenyt. Brrr…
Tudom makacs vagyok, de én legalább nem vállalok olyan m
unkát amit nem tudok elvégezni.

Összesen 12km, 400 szint, 80 perc.