Diósjenő – Drégelyvár – Diósjenő

Ma reggel Gyurikával és Sinkó Janival felhajtottunk a Börzsönybe, egészen pontosan Diósjenőre egy hosszút futni.
Szerencsére az idő egész szép volt, bár a szél a kelleténél jobban fújt, főleg a gerinceken, de azért nem panaszkodhatunk.
Diósjenő közepén álltunk meg, majd a sárga jelzésen futottunk fel a Závoz nevű nyeregbe, majd itt a sárga jelzéssel együtt jobbra kanyarodtunk. A fölfelé nagyon nem esett jól, majdhogynem bele kellett gyalogoljak. Gyuri pedig a csütörtökivel ellentétben nagyon elemében volt, így csak szenvedtem mögötte. Nem volt nagy a tempó, de én fásultan mozogtam.
A sárga jelzésen mentünk tovább és megcsodáltuk a kilátást a Csóványos irányába. Úgy 6-700 métertől felfelé az északi oldalak havasak voltak, de tekintve útvonalunkat, minket nem nagyon fenyegetett a hóban futás.
A Kámor nevű hegyre felfelé aztán megcsodálhattunk egy csodás kilátást keletre, majd végre fel is értünk a futás legmagasabb pontjára, 661 méterre. Itt láttunk pár nagyon apró és vékony hófoltot, majd jött a futás általam leginkább élvezett része. Szép lankás lejtőn, gyönyörű erdőben futottunk lefelé. Tovább a kék négyzeten mentünk egész a Pénzásás nevű nyeregig, majd balra fordultunk az aszfalton, hogy aztán a piros jelzésen Drégelyvárig menjünk. Hátulról kapaszkodtunk fel rá és bár a Várhegy nem olyan magas (444 méter) én piszkosul megszenvedtem a fölfelét. Le is maradtam Gyurikától és belegyalogoltam rendesen a fölfelébe. Drégelyvár romjai közül aztán körbenéztünk mindenfelé, mert kilátás azért innen is van rendesen.
Visszafelé már egyenesen jöttünk a kék jelzésen, aminek több neve is van. Előbb Törökasszony útja, majd Sági út, végül pedig Börzsönyi kék. Ez a rész ugyan szinte végig lejtett és kezdeten gyönyörű erdőben haladt nekem nem tetszett annyira. Nem igazán ment ugyanis túl jól a futás, kicsit fásultan mozogtam még ekkor is és el is fáradtam.
Nem tudom miért nem ment jól, de igazság szerint nem is nagyon számít. A lényeg, hogy futottunk egy hosszút, ami ilyenkor november elején még nem baj, ha nem megy túl jól. Azért az időnk azt mutatja, hogy mégsem mentünk olyan nagyon lassan.