Dombrésztáv már sokkal jobb időkre

2009 november 28, 17:36Címkék: , , | 2 hozzászólás


Nem volt valami élvezetes a szerdai terepen futott dombrésztáv, de hasznosnak érzem és legalább ki tudtam szenvedni amit elterveztem, így ma is azt tűztem ki célul, hogy ott fogok résztávozni. Ezúttal kora délutánra esett az edzés és még épp szemerkélt, mikor elindultam. Gondoltam is, hogy nem lesz vidám edzőcipőben ott fel-le rohangálni, de szögesben még rosszabb lenne végigcsattogni a városon.
Kitűztem célul, hogy ezúttal hatszot fogom megfutni a közel 50 szintet a 200 méteren és nem nagyon reménykedtem benne, hogy akár csak a szerdai edzésen futott időknél jobbat menjek. Aztán ez másképp alakult, mert sikerült nem kicsit gyorsulni. A felfelében futott idők, zárójelben a maximális és az átlag pulzussal:

1:44 (173; 156)
1:49 (176; 162)
1:52 (174; 162)
1:50 (174; 163)
1:47 (178; 164)
1:47 (176; 163)
dombresztav2

A lassúak végére amúgy csak éppen 140 alá kúszott vissza a pulzusom, pedig nagyon lassan kocogtam vissza a lefelében.
Közben volt időm azt elemezni, hogy mitől romlik az időm az első fölfele után és arra jutottam azért, mert egyre korábban kezdek zsibbadni. Míg az elsőben csak az emelkedő 3/4 részénél zsibbadtam be, addig a negyedikben már 1/3 környékén. Innentől pedig mintha vége lenne mindennek már csak az marad, hogy a futómozgás fenntartásáért küzdjek. Ezt felismerve próbáltam óvatosan kezdeni az utolsó két résztávban és árnyalatnyival tovább bírtam ki savasodás nélkül. Igazából az az érdekes, hogy amíg egyenleteseket lépve, hirtelen mozdulat nélkül tudok futni, addig egész jól megy a fölfelé, de az első megcsúszásnál, vagy ágak átugrálásánál bezsibbadok és onnantól már nem haladok rendesen.
Az pedig külön érdekes, hogy mennyit tudtam szerda óta gyorsulni. A terep nem lett könnyebb, sőt talán még jobban is csúszott, mint szerdán. Naiv dolog lenne abban hinni, hogy attól az egyetlen edzéstől javultam volna ennyit. Sokkal inkább arról van szó, hogy délután ennyivel jobban megy a futás, mint hajnalban. Ezen a szerdai gyors edzésen el kell gondolkoznom. Lehet nem a leghatékonyabb reggel.

Max. pulzus: 178
Átlag pulzus: 142
Átlagtempó: 7:37

Összesen 10km, 500 szint, 77:03

Hozzászólások

szasza
2009. december 1. kedd - 09:22

hello!
megnéztem volna a pulzushoz a szintrajzot is… 🙂


harzol
2009. december 1. kedd - 10:26

Azt ezzel az órával nem igazán lehet értelmesen összehozni. Ugyan látni belőle valamit, de az egyik emelkedőben volt valami 20 méteres gödör, az első fölfele 2x akkora volt, mint a többi és a domb tetejére az erős rész után 20 mp-el értem fel.

Ezek a GPS-ek alkalmatlanok a szintkülönbség precíz mérésére. +-30 méterrel egy 45 méteres dombon ez elég jól kijön. Azért egy UTMB-n már egész szép görbét tudna rajzolni. 🙂


Hozzászólás írása